Le Deal du moment : -28%
Brandt LVE127J – Lave-vaisselle encastrable 12 ...
Voir le deal
279.99 €

Kelsey Garrity-Riley

Aller en bas

Kelsey Garrity-Riley Empty Kelsey Garrity-Riley

Message par kenavo Jeu 29 Déc - 11:45

Kelsey Garrity-Riley A618

Je suis une illustratrice vivant et travaillant dans le comté de Bucks, en Pennsylvanie.

J'ai grandi en Allemagne et en Belgique avant de déménager aux États-Unis pour poursuivre mon amour de l'art au Savannah College of Art and Design d'où j'ai obtenu mon diplôme en 2010.


Source: son site


Dernière édition par kenavo le Mar 30 Mar - 13:52, édité 1 fois

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30776
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Kelsey Garrity-Riley Empty Kelsey Garrity-Riley

Message par kenavo Mar 17 Jan - 15:17

Auteur: Yee-Lum Mak

Kelsey Garrity-Riley A168
Other-Wordly
Words both strange and lovely from around the world

Présentation de l’éditeur
tsundoku: (noun, Japanese) buying books and not reading them; letting books pile up unread on shelves or floors or nightstands tartle: (verb, Scots) to hesitate while introducing or meeting someone because you have forgotten their name hoppipolla: (compound verb, Icelandic) jumping into puddles
Discover these and many other words to surprise, delight and enamor. Terms for the particular grace of mended things, for the urge to peer into other people's windows, for the sunlight that filters through the leaves of trees. Terms for dancing awkwardly but with relish, for hating endings, for the look shared by two people who each wish the other would speak first. An irresistible gift for lovers of words and those lost for words alike.
Un très joli album qui met en scène quelques mots / expressions d’autres langues.

C’est une découverte de mots inconnus et un délice de voir les images de Kelsey Gerrity-Riley.

Un pur régal !

Kelsey Garrity-Riley Aa47

Kelsey Garrity-Riley Aaa86

Kelsey Garrity-Riley Aaaa48

Kelsey Garrity-Riley Aaaaa27

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30776
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Kelsey Garrity-Riley Empty Re: Kelsey Garrity-Riley

Message par kenavo Jeu 8 Avr - 6:50

Kelsey Garrity-Riley A3595
Frankie's Favorite Food
Présentation de l’éditeur
Frankie has a problem: he has too many favorite foods. He can't bring himself to choose just one to be for the school play, so on the day of the performance, he's still without a costume. His teacher comes up with a delicious idea: what if Frankie becomes the Costume Manager? That way, he can parlay his love of all things culinary into the whole production. From adding some last-minute garnishes to helping the rice and beans into their costumes, Frankie shines backstage until he has a brilliant idea and decides to make his debut on the menu as something that combines his love for all his favorite foods . . .

In this funny and scrumptiously adorable story, readers will delight in the variety of foods represented and the clever performances full of silly word play and sweet camaraderie. In Kelsey Garrity-Riley's author-illustrator debut, she shows the joy of food and revels in celebrating the way food can bring people together and inspire creativity.
Et oui, une fois de plus c'est un album parlant de nourriture qui me donne envie d’ouvrir le fil pour l’illustratrice, bien que les deux livres que j’ai lu d’elle ne sont pas traduits pour l’instant. On peut toujours espérer…

Cette aventure autour de Frankie est en tout cas « scrumptious » (délicieux) comme le dit la maison d’édition.

Autant de plats vont faire une petite performance… c’est difficile de n’avoir pas faim en lisant cette histoire.

Mais c’est tout bon et on se régale avec ce jeune garçon… qui va quand même aussi trouver son costume à la fin du livre.

Je vais continuer avec Kelsey Garrity-Riley.

Kelsey Garrity-Riley A3596

Kelsey Garrity-Riley Aaa1706

Kelsey Garrity-Riley Aaaa1721

Kelsey Garrity-Riley Aaaa1722

Kelsey Garrity-Riley Aaa1705

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30776
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Kelsey Garrity-Riley Empty Re: Kelsey Garrity-Riley

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum