Le Deal du moment :
Console PS5 Digital édition limitée ...
Voir le deal
499.99 €

Brianne Farley

Aller en bas

Brianne Farley Empty Brianne Farley

Message par kenavo Mar 18 Avr - 0:45

Brianne Farley A6685

Brianne Farley est auteure et illustratrice de livres d'images.


Source : son site

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 32126
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Brianne Farley Empty Re: Brianne Farley

Message par kenavo Mar 18 Avr - 0:46

Histoire : Megan Wagner Lloyd

Brianne Farley Aa4199
Building Books
Présentation de l’éditeur
Books and blocks bring together two siblings with nothing in common.

Katie loves to build. She loves the way the blocks click together, the way they crash when they topple to the floor. But most of all, she loves to build something brand-new. Unlike her brother, she hates reading.

Owen loves to read. He loves the way the pages rustle when he turns them, the way the paper smells. But most of all, he loves to read something brand-new. But, unlike his sister, he has no interest in building.

When their rivalry finally comes to a head, a librarian suggests a solution. Books for Katie to read and books for Owen to shelve. Can they learn to appreciate their siblings hobbies and build something together?
Brianne Farley A1248

Il y a autant d’albums qui parlent de livres / de la lecture qu’il existe de lecteurs.

Et je les adore.

Tous.

En voici une autre belle histoire de parler de cette occupation fascinante et j’ai fait en même temps connaissance d’une illustratrice que j’ai envie de suivre.

Brianne Farley Aaa2977

Brianne Farley Aaaa3984

Brianne Farley Aaaa3983

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 32126
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Brianne Farley Empty Re: Brianne Farley

Message par kenavo Mar 28 Nov - 3:01

Brianne Farley A7274
Secret Tree Fort
Présentation de l’éditeur
Even a bookish big sister is drawn in by the promise of her imaginative sibling’s spectacular hideaway.

I have a secret tree fort, and YOU’RE NOT INVITED!

When two sisters are ushered outside to play, one sits under a tree with a book while the other regales her with descriptions of a cool fort in a tree that grows ever more fantastical in the telling. What will it take to get the older sister to look up? The promise of a water-balloon launcher in case of attack? A trapdoor to stargaze through? A crow’s nest from which to see how many whales pass by or to watch for pirates? Or the best part of all, which can’t be revealed, because it’s a secret?
Tout comme dans le premier album que j’ai lu de cette auteure/illustratrice, elle parle de la lecture/des livres.

Et elle montre une fois de plus quelqu’un qui adore lire… et à l’opposé quelqu’un qui n’aime pas trop.

Nous voilà avec ces deux sœurs et le monde imaginaire de l’une en vaut tous les livres du monde. C’est adorable comment elle essaie d’engager sa sœur, plongée dans sa lecture, de se transformer en aventurière pour l’accompagner dans ses mondes imaginés.

Fascinant.

Très belle continuation avec cette artiste, j’espère qu’une maison d’édition française va la découvrir.

Brianne Farley Aa4509

Brianne Farley Aaaa4322

Brianne Farley Aaa3170

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 32126
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Brianne Farley Empty Re: Brianne Farley

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum