De saison...
+13
Liseron
Zelide
kenavo
MezzaVoce
Merlette
Moune
Epi
Mordicus
BC
anagramme
Pia
Aeriale
Queenie
17 participants
Page 24 sur 45
Page 24 sur 45 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 34 ... 45
Re: De saison...
Très joli !
j'aime bien ce qu'il fait, j'ai posté une autre sur le fil de l'eauLiseron a écrit:Très joli !
Summer Evening
Poème de Walter de la Mare, Illustrations de Carolina Rabei
Après Snow (hiver) et et Silver (printemps) nous voilà en été avec ce très joli album.Présentation de l'éditeur
"As a revelation of the wonders of the English language, de la Mare's poems for children are quite unrivaled."
W. H. Auden
Part of a quintet of books revolved around the four seasons, this is a beautifully atmospheric picture book based around de la Mare's eight line poem.
In Summer Evening, readers will join a farmer and his family as they enjoy a picnic dinner in the late summer sun. Their pet cat spots a mouse in the field and a chase pursues that includes a dog, a horse, cows, pigs, chickens, and ducks!
The sparse text and bright colors give children much to look at and explore, and they will love identifying the different animals in each spread. It concludes with all the animals going to sleep, so also a great bedtime read.
With striking orange and yellow tones throughout, this conjures up perfectly the feeling of a balmy late summer evening.
Ces livres sont vraiment un grand coup de cœur.
Les illustrations de Carolina Rabei sont extraordinaires et transmettent adorablement l’atmosphère d’une soirée d’été.
Quelle belle série…
Page 24 sur 45 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 34 ... 45
Page 24 sur 45