Le Deal du moment : -38%
Enceinte colonne – Focal Chorus 726 – Noir ...
Voir le deal
245 €

Amy Guglielmo

Amy Guglielmo Empty Amy Guglielmo

Message par kenavo Jeu 25 Juil - 0:36

Amy Guglielmo A1625

Amy Guglielmo est une auteure, artiste, éducatrice et défenseure des arts.

Elle écrit des livres pour enfants sur des femmes fortes et pionnières et sur des personnes artistiques et innovantes.

Source : Son site

George Gershwin
kenavo
kenavo

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Amy Guglielmo Empty Re: Amy Guglielmo

Message par kenavo Jeu 25 Juil - 0:37

avec : Jacqueline Tourville
Illustrations : Brigette Barrager

Amy Guglielmo Aa5115
Pocket Full of Colors
The Magical World of Mary Blair, Disney Artist Extraordinaire

Présentation de l’éditeur
Mary Blair lived her life in color: vivid, wild color.

From her imaginative childhood to her career as an illustrator, designer, and animator for Walt Disney Studios, Mary wouldn’t play by the rules. At a time when studios wanted to hire men and think in black and white, Mary painted twinkling emerald skies, peach giraffes with tangerine spots, and magenta horses that could fly.

She painted her world.
Amy Guglielmo A_web404

Avec un nom comme Disney, on peut toujours espérer pour une version française.

La vie de Mary Blair était en tout cas inspirante et si vous n’avez vu qu’un des fameux films des studio Disney, vous avez la palette de couleur de cette artiste devant les yeux.

Vous le savez, j’adore ce genre d’album et voici une autre vie qui s’ajoute à ma collection. Belle découverte.

Amy Guglielmo Aaa3559

Amy Guglielmo Aa5116

Amy Guglielmo Aaa3560

Amy Guglielmo Aaaa4944

Amy Guglielmo Aa5117

Amy Guglielmo Aaa3561

George Gershwin
kenavo
kenavo

Message par kenavo Lun 29 Juil - 1:37

Illustrations : Petra Braun

Amy Guglielmo A8426
Vincent van Gogh
He Saw the World in Vibrant Colours

See the world through Vincent van Gogh's eyes and be inspired to produce your own masterpieces.

Have you ever wondered exactly what your favourite artists were looking at to make them draw, sculpt, or paint the way they did? In this charming illustrated series, created in full collaboration with the Metropolitan Museum of Art, you can see what they saw, and be inspired to create your own artworks, too. In the pages of this book, What the Artist Saw: Vincent van Gogh, meet famous Dutch painter Vincent van Gogh. Step into his life and learn what led him to paint his eye-catching self portraits. See the landscapes that inspired his famous Wheat Fields. Have a go at painting your own sunflowers!
Un autre album de la collection du Metropolitan Museum of Art – What the Artist Saw.

J’aime bien ces livres qui vous amènent tout près d’artistes dont on n’a pas autant de connaissances. Ces albums peuvent changer la donne.

J’avais bon nombre d’informations sur la vie de Vincent van Gogh, mais la façon d’Amy Guglielmo d’approcher son sujet, a certainement augmenté mon savoir.

Très belle façon d’aborder ce sujet et les illustrations de Petra Braun sont nickel.

Amy Guglielmo Aa5119

Amy Guglielmo Aaa3563

Amy Guglielmo Aaaa4953

Amy Guglielmo Aaaa4951

Amy Guglielmo Aaaa4952

Amy Guglielmo Aaaa4954

Amy Guglielmo Aaaa4955

Dernière édition par kenavo le Ven 16 Aoû - 3:09, édité 1 fois

George Gershwin
kenavo
kenavo

Message par kenavo Mer 7 Aoû - 2:53

Illustrations : Katy Knapp

Amy Guglielmo A8428
Louise Bourgeois
She Saw the World as a Textured Tapestry

Have you ever wondered exactly what your favourite artists were looking at to make them draw, sculpt, or paint the way they did? In this charming illustrated series of books to keep and collect, created in full collaboration with The Metropolitan Museum of Art, you can see what they saw, and be inspired to create your own artworks, too. In What the Artist Saw: Louise Bourgeois, meet the famous French-American painter, printmaker and sculptor. Step into her life and learn what led her to explore her fears and emotions through her art. Learn all about her family and what inspired her to create her large spider sculptures. Have a go at producing your own art inspired by your dreams!
J’ai rencontrée Louise Bourgeois déjà dans deux autres albums : Une berceuse en chiffon par Isabelle Arsenault et L'Éloge des araignées par Mike Kenny.

Mais elle était une personne tellement à part et extraordinaire, on peut facilement raconter sa vie une nouvelle fois.

Et Amy Guglielmo trouve de nouveaux aspects pour rendre cette lecture passionnante (peut-être aussi parce que Louise était si fascinante).

Je ressors en tout cas enthousiaste de ce cinquième album de la belle série What the artist saw. Extra !

Amy Guglielmo Aa5123

Amy Guglielmo Aaa3566

Amy Guglielmo Aaaa4968

Amy Guglielmo Aaaa4969

Amy Guglielmo Aaaa4970

Dernière édition par kenavo le Ven 16 Aoû - 3:10, édité 1 fois

George Gershwin
kenavo
kenavo

Message par kenavo Sam 10 Aoû - 0:15

Illustrations : Ginnie Hsu

Amy Guglielmo Aa5124
Claude Monet
He Saw the World in Brilliant Light

Have you ever wondered exactly what your favourite artists were looking at to make them draw, sculpt, or paint the way they did? In this charming illustrated ebook version, created in full collaboration with The Metropolitan Museum of Art, you can see what they saw, and be inspired to create your own artworks, too. In What the Artist Saw: Claude Monet, meet the famous French painter. Step into his life and learn how he pioneered the Impressionist movement. Learn all about his love of nature and how he was inspired to paint light, water, and waterlilies. Have a go at producing your own art inspired by what you find most beautiful about nature!
En voici LE monument. Une telle série ne pouvait naturellement pas se faire sans inclure Claude Monet.

Puisque j’aime beaucoup cet artiste, il n’y avait pas trop de nouvelles informations, mais initier les jeunes à sa vie et son œuvre – en voici vraiment un album qui vaut le détour.

Je suis de plus en plus fan de la façon de Amy Guglielmo pour raconter ses histoires et je suis contente de voir qu’elle signe aussi pour les prochains livres de cette collection.

Les illustrations de Ginnie Hsu étaient une belle surprise.

Amy Guglielmo A8430

Amy Guglielmo Aa5125

Amy Guglielmo Aaa3567

Amy Guglielmo Aaaa4973

Amy Guglielmo Aaaa4975

Amy Guglielmo Aaaa4974

George Gershwin
kenavo
kenavo

Message par kenavo Mar 13 Aoû - 3:14

Illustrations : Skylar White

Amy Guglielmo A8435
Edgar Degas
He Saw the World in Moving Moments

Have you ever wondered exactly what your favourite artists were looking at to make them draw, sculpt, or paint the way they did? In this charming illustrated series of books to keep and collect, created in full collaboration with The Metropolitan Museum of Art, you can see what they saw, and be inspired to create your own artworks, too. In What the Artist Saw: Edgar Degas, meet the famous French painter and sculptor. Learn all about how he broke new ground and captured the energy and elegance of skilled ballet dancers.
Edgar Degas ne figure pas dans la liste de mes artistes préférés, mais comme vous le savez, dès que je suis une série, je prends tout !

Et ainsi la rencontre avec ce peintre était quand même très bien (tout comme je l’ai déjà fait dans d’autres albums de jeunesse). Il a mené une vie intéressante et si quelqu’un comme Amy Guglielmo s’empare de son histoire, elle sait en faire quelque chose de très bien.

Album extraordinaire qui amène les jeunes lecteurs dans la vie de ce peintre.

Skylar White a donné plein de verve à cet épisode.

Amy Guglielmo A8436

Amy Guglielmo Aa5128

Amy Guglielmo Aaa3569

Amy Guglielmo Aaaa4977

George Gershwin
kenavo
kenavo

Message par kenavo Ven 16 Aoû - 3:13

Illustrations : Natalia Rojas Castro

Amy Guglielmo Aa5129
Frida Kahlo
She Painted Her World in Self-Portraits
In What the Artist Saw: Frida Kahlo, meet the famous Mexican painter. Learn all about how she experimented with different ways of painting herself, and how she channelled her experiences into her art.
Ce n’est pas le premier album concernant Frida et je pense que je connais mieux sa vie que celle d’autres artistes.

Néanmoins c’était une bonne lecture. Amy Guglielmo arrive à redonner les dates importantes dans une histoire passionnante et Natalia Rojas Castro a mis le tout dans de belles images.

Une autre réussite de cette collection.

Amy Guglielmo Aaa3570

Amy Guglielmo Aaaa4979

Amy Guglielmo Aaaa4980

Amy Guglielmo Aaaa4978

Amy Guglielmo Aaaa4981

George Gershwin
kenavo
kenavo

Message par kenavo Lun 19 Aoû - 7:38

Illustrations : Laura Martin

Amy Guglielmo Aa5131
Paul Cézanne
He saw the world in spectacular shapes

In What the Artist Saw: Paul Cézanne meet the famous French painter.

Follow the artists' stories and find intriguing facts about their environments and key masterpieces. Then see what you can see and make your own art. Every book in this series is one to treasure and keep - perfect for budding young artists to explore exhibitions with, then continue their own artistic journeys.
Pour l’instant en voici le dernier paru de cette série. J’espère qu’il va y avoir d’autres albums, je les ai adoré tous !

À vraie dire, je ne suis pas la plus grande fan de Paul Cézanne, mais Amy Guglielmo a trouvé une fois de plus les mots pour rendre cette vie fascinante et intéressante à suivre.

Les illustrations de Laura Martin s’associent bien avec celles des autres artistes de la collection.

En tout une autre belle découverte et j’attends du nouveau avec impatience.

Amy Guglielmo Aa5132

Amy Guglielmo Aaa3571

Amy Guglielmo Aaaa4982

George Gershwin
kenavo
kenavo

Message par Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé