Celia Thaxter
Page 1 sur 1
Re: Celia Thaxter
Illustrations : Childe Hassam

An Island Garden
On le sait bien, le mot magique est « jardin »… mais je dois dire, cette fois-ci c’était plutôt la créatrice de ce jardin qui m’a amené vers ce livre.
À travers le bel album Celia Planted A Garden par Melissa Sweet, j’ai pris connaissance de cette femme et de son exploit.
Ensuite j’avais envie de découvrir les images de Childe Hassam… et rien que pour cela, ce livre vaut le détour.
Sinon, j’ai passé un très beau moment parmi les fleurs de Celia Thaxter.

An Island Garden
Présentation de l’éditeur
Armed with a treasure trove of flower growing knowledge, American author and poet Celia Thaxter takes you on a colorful adventure through her gardening experiences on the island of Appledore, sharing her indispensable advice on how to grow the perfect flower.
This illustrated 1894 gardening classic not only features the writing of Thaxter, but is delightfully enhanced by the vibrant artwork of impressionist Childe Hassam.
All the original illustrations capture the look and feel of Thaxter’s island life with her flowers, as she describes in detail a plethora of tips and techniques for raising a lush and healthy flower garden, while delivering a fascinating story that is sure to please both gardening enthusiasts and casual readers alike.
On le sait bien, le mot magique est « jardin »… mais je dois dire, cette fois-ci c’était plutôt la créatrice de ce jardin qui m’a amené vers ce livre.
À travers le bel album Celia Planted A Garden par Melissa Sweet, j’ai pris connaissance de cette femme et de son exploit.
Ensuite j’avais envie de découvrir les images de Childe Hassam… et rien que pour cela, ce livre vaut le détour.
Sinon, j’ai passé un très beau moment parmi les fleurs de Celia Thaxter.

Page 1 sur 1