Le deal à ne pas rater :
Manga Spy x Family Tome 13 édition Collector : où le précommander ?
14.50 €
Voir le deal

Melissa Sweet

Aller en bas

Melissa Sweet Empty Melissa Sweet

Message par kenavo Mar 23 Mar - 1:35

Melissa Sweet A3427

Melissa Sweet (née le 1er janvier 1956) est une illustratrice et écrivaine américaine de livres pour enfants.

Elle a remporté plusieurs prix pour ses illustrations, notamment un Caldecott Honor en 2009 pour A River of Words et en 2015 pour The Right Word, tous deux de Jen Bryant.


source et suite


son site

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Mar 23 Mar - 1:36

Histoire : Margaret Park Bridges

Melissa Sweet Aaaa1564
Maman, je m'ennuie !
Présentation de l’éditeur
Maman, il pleut dehors. Qu'est-ce que je peux faire ? Je m'ennuie !

Obligé de rester enfermé toute une journée, un petit raton-laveur découvre, grâce à sa maman, qu'avec un peu d'imagination les corvées les plus ennuyeuses peuvent se transformer en activités passionnantes.
En voici l’album « alibi » pour ouvrir le fil de Melissa Sweet – il me fallait bien un en version française Wink

Mais finalement c’était une belle lecture et j’ai beaucoup adoré.

On découvre une maman pleine de ressources qui sait transformer les taches les plus anodines en grandes aventures.

C’est rigolo… et bien trouvé, j’en suis sûre que certains parents pourraient piocher quelques idées.

De jolies illustrations de la part de Melissa Sweet pour accompagner cette journée ennuyeuse extraordinaire.

Melissa Sweet A540

Melissa Sweet Aa316

Melissa Sweet Aaa220

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Mar 23 Mar - 1:36

je l'avais mis sur le fil In English please

Auteur: Jen Bryant

Melissa Sweet A321
A Splash of Red: The Life and Art of Horace Pippin
Présentation de l’éditeur
As a child in the late 1800s, Horace Pippin loved to draw: He loved the feel of the charcoal as it slid across the floor. He loved looking at something in the room and making it come alive again in front of him. He drew pictures for his sisters, his classmates, his co-workers. Even during W.W.I, Horace filled his notebooks with drawings from the trenches . . . until he was shot. Upon his return home, Horace couldn't lift his right arm, and couldn't make any art. Slowly, with lots of practice, he regained use of his arm, until once again, he was able to paint--and paint, and paint! Soon, people—including the famous painter N. C. Wyeth—started noticing Horace's art, and before long, his paintings were displayed in galleries and museums across the country.
Très belle biographie de Horace Pippin.

Mise en image par Melissa Sweet, ses illustrations ressemblent à l’œuvre de Horace Pippin.

Très belle approche vers la vie et l’œuvre de ce peintre.

Melissa Sweet Aa170

Melissa Sweet Aaa98

Melissa Sweet Aaaa62

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Mar 23 Mar - 1:37

Kwame Alexander

Melissa Sweet A1426
How To Read A Book
Présentation de l’éditeur
A stunning new picture book from Newbery Medalist Kwame Alexander and Caldecott Honoree Melissa Sweet! This New York Times bestselling duo has teamed up for the first time to bring you How to Read a Book, a poetic and beautiful journey about the experience of reading.
Find a tree—a
black tupelo or
dawn redwood will do—and
plant yourself.
(It’s okay if you prefer a stoop, like Langston Hughes.)
With these words, an adventure begins. Kwame Alexander’s evocative poetry and Melissa Sweet’s lush artwork come together to take readers on a sensory journey between the pages of a book.
Melissa Sweet Aaaaa358

J’adore les albums qui parlent de livres/lecture, faut que je partage ce bijou avec vous.

Kwame Alexander a écrit un poème… et il s’agit d’une jolie déclaration d’amour pour la lecture.

Melissa Sweet l’a illustré à merveille.

Collage, peinture… c’est dynamique, colorié et réjouissant.

Un vrai album « feel good »

Melissa Sweet Aa979

Melissa Sweet Aaa589

Melissa Sweet Aaaa369

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Mar 23 Mar - 1:38

Melissa Sweet Aa2265
Balloons over Broadway
Présentation de l’éditeur
Everyone’s a New Yorker on Thanksgiving Day, when young and old rise early to see what giant new balloons will fill the skies for Macy’s Thanksgiving Day Parade. Who first invented these "upside-down puppets"?
Meet Tony Sarg, puppeteer extraordinaire! In brilliant collage illustrations, Caldecott Honor artist Melissa Sweet tells the story of the puppeteer Tony Sarg, capturing his genius, his dedication, his zest for play, and his long-lasting gift to America—the inspired helium balloons that would become the trademark of Macy’s Parade.
J’ai l’impression que j’avais déjà parlé de cet album… mais je ne retrouve pas de commentaire, je vais donc profiter de l’ouverture de ce fil pour parler d’une de mes premières rencontre avec cette artiste.

Elle était aussi magique que le contenu drunken

Même si cet album n’a pas de version française, je pense que tout le monde connaît la fameuse Macy's Thanksgiving Day Parade.

Et bien, Tony Sarg a contribué considérablement à lui donner l’aspect qu’on connaît encore aujourd’hui.

Ce beau livre parle de lui, de ses inventions et surtout de celle des grands ballons qui sont les stars de chaque parade et surtout celle de Macy’s.

Il s’est fait tout d’abord un nom en tant que constructeur de marionnettes jusqu’au moment ou le grand magasin Macy’s lui a commandé des marionnettes mécaniques pour décorer leurs vitrines.

Puisque beaucoup des employés dans leur magasin étaient des étrangers, les patrons de Macy’s ont eu l’idée de leur offrir un cadeau pour le jour de Thanksgiving. Avec les jours de fêtes de fin d’années qui approchaient et vu qu’ils étaient loin de leur terre natale pour fêter, on a voulu leur donner cette journée plein de surprises et bons moments.

La première parade était en 1924 et c’était un tel succès que Macy’s a décidé d’en faire toute les années… on va donc bientôt célébrer le centenaire Very Happy

Au début il y avait encore des animaux qui faisaient partie, mais les tigres et lions faisaient peur au gens… et ainsi on a demandé à Tony Sarg de nouvelles créations pour cette parade. Ainsi sont nés ces ballons gigantesques.

Même si cette parade est américaine à 100 %, une version française serait jouissif, Tony Sarg était un personnage tellement inspirant… quoi de mieux que partager son exploit ?!

Melissa Sweet Aaaa1567

Melissa Sweet Aaaa1566

Melissa Sweet Aaaa1565

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Jeu 10 Juin - 2:29

Histoire : Joyce Scott avec Brie Spangler

Melissa Sweet Aa2561
Unbound
The Life and Art of Judith Scott 
Présentation de l’éditeur
A moving and powerful introduction to the life and art of renowned artist, Judith Scott, as told by her twin sister, Joyce Scott and illustrated by Caldecott Honor artist, Melissa Sweet.

Judith Scott was born with Down syndrome. She was deaf, and never learned to speak. She was also a talented artist. Judith was institutionalized until her sister Joyce reunited with her and enrolled her in an art class. Judith went on to become an artist of renown with her work displayed in museums and galleries around the world.

Poignantly told by Joyce Scott with Brie Spangler and beautifully illustrated by Caldecott Honor artist, Melissa Sweet, Unbound is inspiring and warm, showing us that we can soar beyond our perceived limitations and accomplish something extraordinary.
Melissa Sweet A605

Album découvert grâce à Melissa Sweet que je suis de près puisque j’adore tellement son travail.

En voici un album qui vient tout juste de sortir mais dont j’espère qu’il va y avoir une version française. Quelle histoire touchante et émouvante.

Joyce Scott raconte avec l’aide de Brie Spangler la vie de sa sœur jumelle et comment celle-ci a trouvé le moyen de s’exprimer via une forme d’art tout à fait extraordinaire.

Melissa Sweet transforme cette histoire en de très belles images.

Album coup de cœur !

Melissa Sweet Aaa1819

Melissa Sweet Aaaa1934

Melissa Sweet Aaaa1935

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Sam 6 Nov - 1:31

Histoire : Jen Bryant

Melissa Sweet A4328
A River of Words
The Story of William Carlos Williams

Présentation de l’éditeur
When he wrote poems, he felt as free as the Passaic River as it rushed to the falls. Willie's notebooks filled up, one after another. Willie's words gave him freedom and peace, but he also knew he needed to earn a living. So he went off to medical school and became a doctor -- one of the busiest men in town! Yet he never stopped writing poetry. In this picture book biography of William Carlos Williams, Jen Bryant's engaging prose and Melissa Sweet's stunning mixed-media illustrations celebrate the amazing man who found a way to earn a living and to honor his calling to be a poet.
Melissa Sweet Aaa2009

Je ne saurais pas dire le degré de popularité de William Carlos Williams en France. Mais je doute qu’il va y avoir une version française pour ce bel album.

La vie de ce poète-médecin était si extraordinaire, ainsi l’histoire que Jen Bryant raconte l’est aussi.

L’art de Melissa Sweet m’enthousiasme toujours et à chaque fois je pense qu’elle s’est encore améliorée.

Ce livre va certainement figurer parmi mes préférés.

Melissa Sweet Aaaa2305

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Mer 15 Juin - 4:41

Histoire : Phyllis Root avec Gary D. Schmidt

Melissa Sweet A5851
Celia Planted A Garden
Présentation de l’éditeur
From an all-star team comes a lyrical picture-book biography about a writer and master gardener who created beauty in a harsh island habitat that was visited by literary and artistic luminaries of her time.

Celia Thaxter grew up on a desolate island off the coast of Maine, where her father worked as lighthouse keeper. Amid the white and gray of the sea, the rocks, and even the birds, young Celia found color where she could: green mosses and purple starfish and pink morning glories by the shore. And she planted her first garden, tucking bright marigolds between rocky ledges. When she was twelve, Celia’s family moved to nearby Appledore Island, where her father built a large hotel, and Celia planted a bigger, ever-growing garden with nearly sixty types of flowers, from asters to wisteria.

Guests flocked to the hotel from around the world, among them such writers as Longfellow, Whittier, and Hawthorne. Celia had been writing poems about the island, her garden, and the sea, and they would be printed in magazines and books, making her a foremother of writing about nature. Now, for the first time, Celia Planted a Garden showcases her life and work, ina poetic, vividly imagined picture book from a team of two authors and an illustrator, each recipients of numerous awards. More about Celia Thaxter, including a rich time line and bibliography, awaits readers in the back matter.
Je suis grande fan de Melissa Stewart et la voilà avec un album qui parle d’une personne réelle ET d’un jardin.

C’est mieux qu’un cadeau de Noël pour moi Cool

Je viens donc de faire connaissance avec Celia Thaxter dont je n’avais aucune notion avant.

En plus j’ai découvert une bien belle image d’elle peint par Childe Hassam qui m’a donné envie de lui ouvrir son fil.

Concernant cet album, je suis sous le charme. Rare qu’un séjour dans un jardin ne me plaît pas, mais celui-ci était sublissime drunken

Melissa Sweet Aa3711

Melissa Sweet Aaa2637

Melissa Sweet Aaaa3406

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par kenavo Mer 19 Avr - 0:58

Texte : Kwame Alexander avec Deanna Nikaido

Melissa Sweet A6982
How to Write a Poem
Présentation de l’éditeur
Begin
with a question
like an acorn
waiting for spring.

From this first stanza, readers are invited to pay attention—and to see that paying attention itself is poetry. Kwame Alexander and Deanna Nikaido’s playful text and Melissa Sweet’s dynamic, inventive artwork are paired together to encourage readers to listen, feel, and discover the words that dance in the world around them—poems just waiting to be written down.

Melissa Sweet Aaaa4203

trouvé sur la page FB de Kwame Alexander :
Two books in the series down, one to go

Même pas besoin de mettre beaucoup de mots. J’aime tellement l’art de Melissa Sweet, chaque album d’elle m’enthousiasme !

Et Kwame Alexander (ensemble avec Deanna Nikaido) a écrit un très beau texte (poème).

Cela inspire vraiment de prendre la plume et de créer ses propres vers…

Conquise drunken

Melissa Sweet Aa4364

Melissa Sweet Aaa3080

Melissa Sweet Aaaa4201

Melissa Sweet Aaaa4202

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 31460
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Melissa Sweet Empty Re: Melissa Sweet

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum