Le Deal du moment : -40%
Tefal Ingenio Emotion – Batterie de cuisine 10 ...
Voir le deal
59.99 €

Martin Edwards

3 participants

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Lun 10 Juil - 2:24

Martin Edwards - Page 2 A6588
Capital Crimes
London Mysteries

Présentation de l’éditeur
With its fascinating mix of people – rich and poor, British and foreign, worthy and suspicious – London is a city where anything can happen. The possibilities for criminals and for the crime writer are endless. London has been home to many of fiction's finest detectives, and the setting for mystery novels and short stories of the highest quality.

Capital Crimes is an eclectic collection of London-based crime stories, blending the familiar with the unexpected in a way that reflects the personality of the city. Alongside classics by Margery Allingham, Anthony Berkeley and Thomas Burke are excellent and unusual stories by authors who are far less well known. The stories give a flavour of how writers have tackled crime in London over the span of more than half a century. Their contributions range from an early serial-killer thriller set on the London Underground and horrific vignettes to cerebral whodunits. What they have in common is an atmospheric London setting, and enduring value as entertainment.
C’est toujours un plaisir de se laisser guider par Martin Edwards, fin connaisseur du genre.

Une fois de plus il a regroupé des nouvelles d’auteurs connus et moins connus pour donner quelques moments extras aux lecteurs.

Retrouver la capitale du Royaume-Uni s’est fait naturellement plus d’une fois sous le brouillard. Lors du temps de la création de ces nouvelles, c’était encore un phénomène assez récurrent.

Mais sinon, il y a d’autres belles frayeurs à vivre dans ce recueil.

Entre autre il a ajouté une nouvelle de Anthony Berkeley qui a en fait été le précurseur de Le club des détectives. Ce n’est qu’après qu’il a développé la version pour un livre. Captivant.

Ce qui est certain, je vais suivre Martin Edwards dans d’autres lectures.

Martin Edwards - Page 2 Aa785

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Mer 9 Aoû - 3:03

Martin Edwards - Page 2 Martin14
The Long Arm of the Law
Classic Police Stories

Présentation de l’éditeur
In classic British crime fiction, dazzling detective work is often the province of a brilliant amateur - whereas the humble police detective cuts a hapless figure.
The twelve stories collected here strike a blow for the professionals, with teasing mysteries to challenge hard-working police officers' persistence and scrupulous attention to detail.
As in his previous anthologies for the British Library Crime Classics series, Martin Edwards introduces readers to fascinating neglected gems of British crime writing as well as uncovering lesser-known stories by the great novelists of the golden age.
Martin Edwards est toujours une bonne adresse pour faire de bonnes lectures autour d’un thème choisit.

En plus il a le chic de faire toujours des mélanges exquis entre noms connus et moins connus.

Entre-temps je connais pas mal des auteurs du « golden age » mais dans ses recueils, je trouve quand même ici et là des vrais petits bijoux.

Quelques bonnes découvertes parmi ces enquêtes, une lecture qui fait du bien.

En voici un autre succès de la British Library Crime Classics.

Martin Edwards - Page 2 Martin13

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Mar 29 Aoû - 4:44

Martin Edwards - Page 2 Aa4435
Crimes of Cymru
Classic Mystery Tales of Wales

Présentation de l’éditeur
“Ahoy, my lad!” he bellowed back.
“I didn’t expect you so early. Come for a dip! The water’s fine. Everything is―”
Then it happened.

Mystery and murder runs amok amidst ominous peaks and icy lakes. In hushed valleys, venom flows through villages harbouring grievances which span generations. The landscapes and locales of Wales (“Cymru”, in the Welsh language) have fired the imagination of some of the greatest writers in the field of crime and mystery fiction.

Presenting fourteen stories from ranging from the 1909 through to the 1980s, this new anthology celebrates a selection of beloved Welsh authors such as Cardiff’s Roald Dahl and Abergavenny’s Ethel Lina White, as well as lesser-known yet highly skilled writers such as Cledwyn Hughes and Jack Griffith. Alongside these home-grown tales, this collection also includes a handful of gems inspired by, or set in, the cities and wilds of Wales by treasured authors with an affinity for the country, such as Christianna Brand, Ianthe Jerrold and Michael Gilbert.
Cette compilation de nouvelles ne regroupe pas autant des nouvelles qui se situent au Pays de Galles mais ont été écrites par des auteurs qui viennent de cette région.

Entre autre Roald Dahl dont j’étais d’abord étonnée de le retrouver parmi des auteurs de policiers. Lui qu’on a l’habitude de retrouver dans le domaine de la jeunesse. Mais oui, il savait aussi écrire autre chose. Et en fin de compte sa nouvelle est ma préférée du lot. Ohlala… quel humour noir, elle est méchante à souhait, mais siiiii bon Cool

J’ai vécu quelques bons moments au Pays de Galles mais aussi en charmante compagnie.

Martin Edwards - Page 2 A1391

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Sam 30 Sep - 0:32

Martin Edwards - Page 2 A7397
Final Acts
Theatrical Mysteries

Présentation de l’éditeur
“… and what a motive! Murder to save one’s artistic soul… who’d believe that?”

Behind the stage lights and word-perfect soliloquies, sinister secrets are lurking in the wings. The mysteries in this collection reveal the dark side to theatre and performing arts: a world of backstage dealings, where unscrupulous actors risk everything to land a starring role, costumed figures lead to mistaken identities, and on-stage deaths begin to look a little too convincing. . .

This expertly curated thespian anthology features fourteen stories from giants of the classic crime genre such as Dorothy L. Sayers, Julian Symons and Ngaio Marsh, as well as firm favourites from the British Library Crime Classics series: Anthony Wynne, Christianna Brand, Bernard J. Farmer and many more.

Mysteries abound when a player’s fate hangs on a single performance, and opening night may very well be their last.
Le rideau se lève et donne la vue sur une scène, des coulisses, des garde-robes… le lecteur va être immergé dans ce monde à part.

Il devient figurant et va être témoin de meurtres, d’intrigues et tout ce que le monde du théâtre peut cacher.

C’est fascinant et comme toujours Martin Edwards a trouvé les meilleurs nouvelles pour faire partie de ce recueil.

Je ressors avec les joues rouges, les yeux pleins d’étincelles et la tête remplie de moments magiques.

Extra.

Martin Edwards - Page 2 Aa4565

Design for Mozart's The Magic Flute: The Hall of Stars in the Palace of the Queen of the Night, Act 1, Scene 6. Aquatinte imprimée en couleur et colorée à la main, imprimée par Karl Friedrich Thiele, d'après les dessins de production originaux de Karl Friedrich Schinkel de 1816 , 1847-1849

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Jeu 26 Oct - 5:51

Martin Edwards - Page 2 A7449
The Edinburgh Mystery
And Other Tales of Scottish Crime

Présentation de l’éditeur
From the dramatic Highlands to bustling cities and remote islands in wild seas, the unique landscapes and locales of Scotland have enthralled and shaped generations of mystery writers.
This new collection presents seventeen classic stories, spanning a period from the 1880s to the 1970s, by a host of Scottish authors alongside writers from south of the border inspired by the history and majesty of the storied country.
Featuring vintage tales by Arthur Conan Doyle, Robert Louis Stevenson and Baroness Orczy together with mid-twentieth-century mini-masterpieces by Margot Bennett, Michael Innes and Cyril Hare, this anthology also includes a rare Josephine Tey short story, reprinted for the first time since 1930.
Comme pour les autres compilations qui se concentrent sur une région, il y a un mélange de nouvelles qui se déroulent dans les lieux visés, ici l’Écosse et des auteurs qui y sont nés.

Comme toujours on peut se fier à Martin Edwards de faire le bon choix. Ses livres sont devenus de vrais « boîtes au chocolat » pour moi.

Ici et là lire une des nouvelles, n’importe le thème, fait toujours plaisir. N’importe si ce sont d’auteurs connus ou moins connus, la découverte est un régal.

Ainsi je reviens enthousiaste de mon séjour en Écosse.

Martin Edwards - Page 2 Aa955

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Lun 25 Déc - 0:20

Martin Edwards - Page 2 A7120
Who Killed Father Christmas?
And Other Seasonal Mysteries

Présentation de l’éditeur
'The red robe concealed the blood until it made my hand sticky. Father Christmas had been stabbed in the back, and he was certainly dead.'

The murder of Father Christmas at one of London’s great toy shops is just one of many yuletide disasters in this new collection of stories from the Golden Age of crime writing and beyond. Masters of the genre such as Patricia Moyes and John Dickson Carr present perfectly packaged short pieces, and Martin Edwards delivers a sackful of rarities from authors such as Ellis Peters, Gwyn Evans and Michael Innes.

The answer to any classic crime fiction fan’s Christmas wish – and the only way for you to answer Who Killed Father Christmas? – this new anthology is set to muddle, befuddle, surprise and delight.
Quelle bonne idée de Martin Edwards pour ce recueil de nouvelles autour du thème de Noël.

À part quelques meurtres et faits sinistres, il y a tout pour se retrouver dans un mode festif Cool

En tous cas j’ai adoré ma lecture.

Pour tous ceux qui aiment célébrer les jours de fin d’année un peu à part.

En voici de quoi passer quelques heures captivantes.

Martin Edwards - Page 2 A1388

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Jeu 8 Fév - 0:19

Martin Edwards - Page 2 A7616
Deep Waters
Mysteries on the Waves

Présentation de l’éditeur
From picturesque canals and quiet lakes to the swirling currents of the ocean, a world of secrets lies beneath the surface of the water.

The stories in this collection will dredge up delight in crime fiction fans, as watery graves claim unsuspecting victims on the sands of an estuary and disembodied whispers penetrate the sleeping quarters of a ship’s captain. How might a thief plot their escape from a floating crime scene? And what is to follow when murder victims, lost to the ocean floor, inevitably resurface?
This British Library anthology collects the best mysteries set on choppy seas, along snaking rivers and even in the supposed safety of a swimming pool, including stories by Arthur Conan Doyle, C. S. Forester, Phyllis Bentley and R. Austin Freeman.
Martin Edwards - Page 2 Aaaa4461

De toutes les compilations de Martin Edwards, celle-ci est la seule disponible en audiolivre. Je me suis dit que je pouvais tenter l’aventure…

Et cela s’est passé à merveille. Des nouvelles passent encore mieux que des romans.

Entre 20 et plus de 60 minutes, les « bonbons » peuvent se déguster ici et là, pas besoin de mémoriser les liens entre les chapitres comme pour un roman.

Je suis conquise, surtout aussi par cette belle sélection de Martin Edwards. Contrairement à d’autres où il y a des bonnes et parfois aussi des moins bonnes  novelles, dans ce livre elles sont toutes nickel.

Mention spéciale pour Gordon Griffin, il est extra comme narrateur.

Martin Edwards - Page 2 Aa4678

Travel Poster : Frank Henry Mason

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par Aeriale Jeu 8 Fév - 7:16

La plupart des couvertures sont très chouettes, mais ils ne sont disponibles qu’en anglais, je crois?
Aeriale
Aeriale

Messages : 11465
Date d'inscription : 30/11/2016

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par kenavo Ven 9 Fév - 0:12

Aeriale a écrit:mais ils ne sont disponibles qu’en anglais, je crois?
malheureusement oui

la collection British Library Crime Classics (qui est sous direction de Martin Edwards) se concentre presque exclusivement sur les années 1930-50, le Golden Age de ce genre en Angleterre

malheureusement le public francophone est moins friand de cette époque, je doute donc qu'il va y avoir des versions françaises... ce qui est dommage, je l'adooooore Wink

_________________
Life is a lot like Jazz
Best when you improvise

George Gershwin
kenavo
kenavo

Messages : 30908
Date d'inscription : 29/11/2016

http://breizh-kenavo.blogspot.lu/

Revenir en haut Aller en bas

Martin Edwards - Page 2 Empty Re: Martin Edwards

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum